Najczęściej zadawane pytania.

Zasady udzielania pożyczek

  • Jakie dokumenty są potrzebne do złożenia wniosku o pożyczkę? Jaki jest wymagany minimalny i maksymalny wiek, aby móc taki wniosek złożyć?

    Nasza oferta skierowana jest do osób od 18 do 75 roku życia. Aby złożyć wniosek o pożyczkę, wystarczy aktualny dowód osobisty i konto w banku.

  • Czy świadczenia na dzieci, zasiłki itp. zaliczają się do dochodu rozpatrywanego do decyzji o przyznaniu pożyczki?

    Tak, istnieje możliwość zaliczenia tych kwot do dochodu. Wystarczy wybrać odpowiednie źródło dochodu podczas wypełniania wniosku.

  • Czy i w jakich bazach zewnętrznych Optima sprawdza potencjalnego klienta? Czy taka weryfikacja niesie za sobą jakieś konsekwencje, np. nie dostanie się potem kredytu w banku?

    Badamy zdolność kredytową klienta w Biurach Informacji Gospodarczych: KRD S.A., ERIF S.A., KBIG S.A. oraz InfoMonitor S.A. oraz w Biurze Informacji Kredytowej S.A. Biuro Informacji Kredytowej SA rejestruje każde zapytanie, a jego wpływ na decyzję innych banków i firm pożyczkowych o przyznaniu kredytu lub pożyczki zależy od indywidualnej polityku danej instytucji.

  • Ile czasu trwa wypłata pieniędzy w Optimie?

    Pieniądze zostaną wypłacone na rachunek bankowy podany przez Ciebie we wniosku. Pojawią się w Twoim banku w ciągu 15 minut od momentu akceptacji przez Ciebie warunków umowy pożyczki, w dniu roboczym w godzinach pracy banku. Jeżeli akceptację otrzymamy od Ciebie w sobotę, niedzielę lub w dniu roboczym po godzinach pracy banku, pieniądze otrzymasz w kolejnym dniu roboczym.

  • Czy i na jakich zasadach mogę odstąpić od umowy pożyczki?

    Odstąpić od umowy można w ciągu 14 dni od jej zawarcia. W tym celu należy wysłać pismo z informacją o odstąpieniu od umowy pożyczki na adres Optima Sp. z o.o, ul. Grunwaldzka 82, 80-244 Gdańsk. W tym celu można wykorzystać wzór oświadczenia, który stanowi załącznik do umowy pożyczki. Termin zwrotu kwoty wypłaconej wynosi 30 dni od daty wysyłki pisma z informacją o odstąpieniu (data na stemplu pocztowym).

  • Dlaczego mój wniosek o pożyczkę został odrzucony?

    Decyzja o przyznaniu pożyczki zależy od indywidualnej oceny zdolności kredytowej klienta.

  • Dlaczego mam potwierdzić swój rachunek bankowy?

    Jest to jeden z etapów weryfikacji. Zanim wykonamy przelew na podany numer rachunku bankowego, musimy mieć pewność, że pieniądze trafią do właściwego adresata.

  • Dlaczego mam zapłacić 1 zł?

    Ta transakcja umożliwia nam weryfikację rachunku bankowego oraz tożsamości klienta. Po przeprowadzeniu weryfikacji, zwracamy złotówkę na konto, z którego została przelana.

  • Ile pieniędzy mogę pożyczyć?

    W zależności od indywidualnej zdolności kredytowej, możesz otrzymać nawet do 20 000 złotych.

  • Na liście banków nie znalazłem tego, w którym mam konto, czy mogę dalej ubiegać się o pożyczkę.

    Niestety, w przypadku nieposiadania konta w żadnym z podanych banków nie możemy dalej procesować wniosku o pożyczkę.

  • Nie posiadam konta bankowego, więc czy w trakcie weryfikacji mogę podać konto osoby trzeciej?

    Wskazane we wniosku konto powinno należeć do osoby ubiegającej się o pożyczkę.

  • Czy Optima będzie kontaktować się z moim pracodawcą, aby zweryfikować moje zatrudnienie?

    Nie, nie kontaktujemy się z pracodawcą na żadnym etapie składania wniosku o pożyczkę.

  • Złożyłem wniosek o pożyczkę i nie wiem, jaki był wynik weryfikacji. Co powinienem zrobić w takiej sytuacji?

    Informację o wyniku weryfikacji – czyli otrzymaniu pozytywnej lub negatywnej decyzji pożyczkowej wysyłamy na podany we wniosku adres email. W przypadku nie otrzymania email-a w ciągu godziny od ukończenia wniosku, prosimy o kontakt z naszą infolinią pod numerem 663 123 123.

  • Czy po otrzymaniu pożyczki umowę należy odesłać do Optimy?

    Tak, po otrzymaniu pożyczki podpisany egzemplarz umowy należy odesłać na adres: 80-244 Gdańsk ul. Grunwaldzka 82

Zarządzanie pożyczką

  • Co zrobić w przypadku, kiedy nie mogę spłacić raty w terminie?

    W przypadku przewidywanego opóźnienia spłaty raty, należy skontaktować się z działem obsługi klienta pod numerem telefonu 58 742 13 48.

  • Czy mam możliwość wcześniejszej spłaty?

    Tak, można spłacić całość pożyczki w dowolnym momencie. W celu ustalenia aktualnej kwoty niezbędnej do zamknięcia pożyczki należy skontaktować się z działem obsługi klienta pod numerem telefonu 58 742 13 48.

  • Czy mogę spłacić ratę przed terminem wynikającym z harmonogramu?

    Oczywiście, można dokonać spłaty raty przed terminem, nie wpływa to jednak na harmonogram spłat kolejnych rat pożyczki, które powinny być spłacane w ustalonych wcześniej terminach.

Ogólne

  • Czy składam wniosek jedynie online?

    Tak, wnioskowanie odbywa się wyłącznie za pomocą formularza na naszej stronie internetowej.

  • Czy moje dane są bezpieczne?

    Stosujemy technologie i procedury bezpieczeństwa zgodne z obowiązującymi przepisami prawa i w pełni chronimy przekazane nam dane.

  • Dlaczego powinienem wybrać Optimę?

    Dzięki zaufaniu naszych klientów, jesteśmy na rynku od 1999 roku. Oferujemy wysokie kwoty pożyczek, elastyczne okresy spłat oraz atrakcyjne ceny. Nasze oferty skierowane są do osób, które cenią swój czas, wygodę i bezpieczeństwo.

  • Jakie są główne różnice pomiędzy pożyczką a kredytem?

    Kredyty udzielane są przez banki działające na podstawie przepisów ustawy Prawo Bankowe, które udostępniają kredytobiorcy środki pochodzące z depozytów na z góry określony cel. Pożyczka jest formą szybkiej gotówki od ręki, udzielaną przez firmę pożyczkową ze środków własnych, na podstawie przepisów kodeksu cywilnego oraz ustawy o kredycie konsumenckim.

Nasz serwis wykorzystuje pliki cookies.

X

Prosimy zapoznać się z polityką prywatności dotyczącą korzystania z plików cookie na naszej stronie. Dalsze korzystanie z naszej strony internetowej bez zmiany ustawień dotyczących cookies jest równoważne z wyrażeniem zgody na korzystanie z plików cookies zgodnie z tą polityką.